vrijdag 7 augustus 2015

Bucket list: Nieuwe talen leren!

En zo in eens... inspiratie! Iets voor de bucketlist! Dan moet ik eerlijk toegeven dat ik er niet echt eentje heb... Behalve samen met mijn vriend wat voor vakanties we willen en wat voor reizen we nog willen gaan maken. 

Maar nu iets wat ik serieus graag wil gaan doen: Nieuwe talen leren! Om eerlijk te zijn spreek ik aardig Engels en Duits. En tsja, het Nederlands. Maar welke talen lijkt mij nou mooi om erbij te leren?


Ofwel: Zweeds! Ik ben 1x in Zweden geweest, maar heb toen helaas niet veel van de taal daar meegekregen. Behalve tak (bedankt) en hej (hallo). Ik zou het mooi vinden om deze taal te leren omdat ik altijd nog graag wil emigreren en Zweden staat altijd nog (naast Oostenrijk) op mijn verlanglijstje!

Spaans! Omdat Spanje de 2e wereldtaal is en ook deze taal vind ik mooi klinken, alhoewel het tempo wel hoger ligt met spreken. 


Ook Italiaans vind ik een mooie taal om te horen! De ene zegt dat het lijkt op Spaans, alhoewel de meeste Italianen het daar niet mee eens zijn. En aangezien ik waarschijnlijk in September naar Italiƫ ga, kan ik alvast wat meer oppikken van de taal :) Ciao!


Nee, niet zozeer om de tour de France, maar gewoon omdat ik het een hele mooie taal vind. De uitspraken klinken mooi. Of het moeilijk is, zijn de meningen nog over verdeeld. Mijn zusje bleef maar Franse woordjes in haar hoofd stampen op school, zonder succes. En een collega leerde het via een simpele taalcursus. Ik ben benieuwd!

Ook zal een extra cursus Duits of Engels ook nooit slecht van pas zijn, maar ik ben in ieder geval wel blij dat ik deze talen al wel op mijn lijstje kan schrijven. Wie weet de rest ook nog! Want ik wil wel even gaan oriƫnteren op internet hoe en wat met leren en een taalcursus :)

Groetjesss!



1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zou ook heel graag Spaans willen praten. Frans lijkt me ook leuk, dat heb ik een paar jaar geleden op school gehad, dus dat kan ik al een beetje.

Een reactie posten