donderdag 2 april 2015

AH moestuintjes verpotten.

Hey!

Ja ook ik heb een paar moestuin potjes van de AH in huis staan. Aangezien ik dat kweken toch wel erg leuk vind :) En nu was het ondertussen tijd geworden om de eerste te gaan verpotten: de rucola en de radijsjes.  Volgens de instructies op het kaartje moeten de plantjes ongeveer na 7 a 10 dagen verpot worden. Nu ben ik hier iets later mee, want ik had nog geen tijd gehad om potgrond te halen (drukdruk met werk). Helaas is het potje met de wortels overleden en zit er schimmel op het potje :( En in het andere potje zit bieslook, maar die groeit erg langzaam en moet ook pas later verpot worden.


Eerst wou ik naar de Action gaan om leuke bloempotten te halen, maar heb het toch anders gedaan: Ik heb ze gewoon in een glazen pot gedaan waar ooit eens bloemetjes in gezeten hebben! Decoreren met washi tape, leuke bezigheid! 



De kartonnen bakjes waar ze in groeien kan je eenvoudig los scheuren, maar wel voorzichtig doen, want de wortels van het plantje zitten ook vast gegroeid aan het bakje! En het enige nadeel vind ik, dat de papiertjes waar de zaadjes in groeide er tussen blijven zitten. Maar een beetje extra zand erover en het valt al niet eens meer op.



Verder ben ik wel tevreden met het resultaat! En het staat leuk en fris in huis :) En wie weet of ik ze echt kan gaan oogsten en eten, haha!

Groetjesss!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten