zaterdag 31 mei 2014

Avocado plant

Hey!

Laatst had ik een avocado gekocht en mijn moeder vertelde mij dat je de pit ook kan planten. Ja elke pit kan je planten maar het is hier toch geen klimaat om een avocado te laten groeien? Maar dit kan je dus blijkbaar wel simpel doen! 

Maarja stop je de pit gewoon in een pot met zand? Nee niet direct. Ik las op internet dat je de pit eerst 3 of 4 dagen in het water moet laten weken. Nouja laten we dit maar eens proberen dan!

Eerst moet je de pit goed schoonmaken zodat er geen vruchtvlees meer op zit. En daarna doe je hem in een glas water voor 3 a 4 dagen dus. Gelukkig zinkt de pit wel, anders moet je daar weer een systeem voor bedenken ;) Wel moet je elke dag even het water verversen en het op kamer temperatuur laten.

Dus bij deze een kleine foto reportage van de eerste week. Ik zou dus hier regelmatig even over posten. Gewoon om te laten zien hoe dit gaat aangezien dit voor mij ook een onbekend iets is ;)






Haha ik ben er zelf ook gewoon benieuwd naar. Word vervolgd!


 



2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk idee! ik ben benieuwd

Joanne zei

Wat leuk!

Een reactie posten