zaterdag 26 juli 2014

Kringloop kook boeken

Hey!

Ja ik kon het niet laten en was na een half dagje werken weer even bij een kringloopwinkel geweest hier in de buurt! En heb nu een paar leuke kookboeken meegenomen! Voor de opvulling aan mijn Ikea boekenkast, maar ook om heerlijke recepten uit te halen. Want van sommige recepten kreeg ik in de winkel al honger van! Deze boeken heb ik meegenomen:


2 Boeken van dezelfde collectie. Het basiskookboek heeft veel verschillende recepten en het meeste is nog niet eens moeilijk ook. En nog een boek over pasta, aangezien wij dit wel vaak eten. Dus nu met wat meer inspiratie tips! €1,25 per stuk.




Mijn 2 favoriete dingen: Pizza en salades! In het pizza boekje staat bijvoorbeeld het recept hoe je zelf simpel pizza bodem deeg kan maken en eenvoudige saus. Maar ook veel variaties. €0,50. En in het boek van  salades staan veel ingrediĆ«nten voor in de salades waar ik zelf nooit zo snel aan gedacht zou hebben. Zeker een leuk boek! €1,50.






Ja logisch dat ik al bijna begon te kwijlen in de winkel, vooral als je deze boekjes doorbladerde. Dus heb ik ze meegenomen! Het eerste boek is een kinder kookboek, maar dat maakt niet uit als je al die lekkere dingen erin ziet staan! €1,50. Het middelste boekje heeft veel ouderwetse recepten, dacht ik. Maar het boekje komt uit 1991, net zo oud als ik ben: 23 jaar, maar alsnog leuke dingen! €0,75. En nog een dessert boekje! Deze is zelfs nog ouder, want het komt uit 1983! Maar het boekje ziet er nog heel goed uit, en de recepten allemaal ook ;) €0,50.

Dus dit is, samen met gewone leesboeken, weer een hele leuke aanvulling in de boekenkast! Binnenkort maar weer eens kijken voor nieuwe boeken, zowel leesboeken als kookboeken! Misschien is koken uit een boek wel ouderwets, aangezien alles tegenwoordig op je telefoon of tablet staat in tientallen apps, nee ik hou het liever simpel ;)


Groetjesss!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten