woensdag 9 juli 2014

Loom creaties

Hey!

Ja ja weer een blogpost over Loomen! Het is een leuke nieuwe bezigheid voor mij. En ik maak niet alleen simpele visgraat armbandjes, maar leer graag andere dingetjes maken. Zoals een ijsje en Hello Kitty! 



De figuurtjes heb ik via Youtube gedaan. Het ijsje was verder niet moeilijk om te maken. Zonder filmpje zou ik hem ook kunnen maken denk ik ;)

De Hello Kitty was wel iets moeilijker vond ik. Ik had hem voor de tweede keer gemaakt, maar toen knapte er een elastiekje en viel hij uit elkaar :(

Ook probeerde ik een cavia te maken, maar die schoot helaas los en heb nog niet weer een nieuwe poging gewaagd.

Verder ben ik dus ook bezig geweest met andere armbanden te maken. Ook deze heb ik via filmpjes op Youtube gemaakt.



Links: Dit is een infinity armband. Deze is verder niet moeilijk en heb deze ook al uitgelegd aan de nichtjes van mijn vriend en die maken hem ook zo!

Rechts: Dit noemen ze een ladder armband. Ik heb hem een andere kleur gegeven als in het filmpje, maar dat is altijd je eigen keuze :)




Links: De Libberty armband. Hier was ik wel wat langer mee bezig en hij heeft een resultaat dat je hem aan beide kanten kan dragen met beide kanten een ander patroon.

Rechts: Dit is de Pentalock armband. Ook een leuk effect!





De 2 linkse armbandjes noemen ze de Quadfish armband. Deze is best wel eenvoudig en je hebt een mooie dikke armband. Deze kan je ook op de monsterloom maken. De monsterloom heb ik vorige week besteld via Ebay en wacht er nog op tot hij binnen komt!

Rechts: De raindrops bracelet. De uitleg is wel wat wennen aangezien ze het over A B C hebben i.p.v. de kleuren. maar hij is simpel maar erg leuk.



Links: het konijntje van loom! Jeetje met deze ben ik bijna een uur mee bezig geweest maar ik vind hem echt leuk en ben er zelfs een beetje trots op! Onlangs hij groen is haha. Eerst wou ik een witte maken, maar die elastiekjes knapten steeds jammer genoeg. Maar hey, een groen konijn zie je ook niet vaak ;)

Rechts: Een schildpadje. Deze was niet zo moeilijk als het konijntje. Alleen wilt het hoofdje niet rechtop blijven staan. Maar hij is leuk gelukt vind ik!




Links: De beide armbanden noem je de Rosegarden armband. De ene met de rode roosjes heb ik nu zelf om en die paarse is voor mijn moeder.


Rechts: Chinese Finger Trap bracelet. Heel mooi patroon, maar wel erg lastig. 


 
Het Uiltje vind ik echt super leuk! En ja waarom roze? Daar had ik gewoon zin in, net als een groen konijntje ;)

En dan nog de Pinguïn, die is ook wel leuk geworden vind ik! Alleen is de ene oog iets groter dan de andere, maarja het gaat om het idee!


Links: oei, ik geloof dat het de Inverted Fishtail Bracelet is, maar ik durf het niet meer zeker te zeggen. Maar hij heeft een leuk effect!

En rechts nog eens de infinity armband, maar dan met andere kleuren.


En dit waren dus mijn loom creaties! Loom is dus niet alleen voor kinderen en het heeft voor iedereen veel voordelen:

•het stimuleert de creativiteit
•het bevordert de fijne motoriek
•het leert om te plannen en uit te voeren
•het stimuleert doorzettingsvermogen
•het is een keer geen computer, game of beeldscherm spel (tenzij je iets via Youtube wilt leren ;))


Veel plezier!

Groetjesss!

P.s. Loom te duur? Kijk eens op Ebay! Daar post ik binnenkort een review over!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten