maandag 30 juni 2014

Anti verveel tips!

Hey!

Voor sommige is de zomervakantie al begonnen terwijl de rest nog zit te zwoegen voor de laatste loodjes. De ene gaat op vakantie, de andere werkt de hele vakantie en sommige blijven gewoon thuis. En als je dan de hele vakantie thuis bent vraag je je soms af: wat moet ik in godsnaam doen?? Ik verveel me dood! En daar word je juist lui van.





Herkenbaar, aangezien ik 4 maanden lang werkloos thuis heb gezeten... Maar wat kan je dan gaan doen? Niet te moeilijk denken en misschien heb je wat aan deze tips:


- Ruim je kamer of huis op (auw ja inderdaad ;)) Of probeer het anders in te richten of misschien kan je het zelfs een ander kleurtje geven.

- Ga iets bakken. Cupcakes, een cake, koekjes, cakepops, een taart of iets voor het avond eten zoals een ovenschotel met aardappels of pasta. Of maak een hele high tea! Ook erg leuk en lekker!



- Nu we het toch over bakken hebben: zoek lekkere variatie tips! Zoals rozijnen, chocola, kokos en vanille toevoegen aan de bovenstaande ideeën. 

- Nog een baktip: Pizza! Bijna iedereen lust geloof ik wel pizza. En je kan echt ein-de-loos variëren met pizza. Dus kies eens een keer niet voor je trouwe pizza Margarita en gooi er fruit bij op, want niet alleen ananas kan erop. Probeer gewone ham of rauwe ham erop. Broccoli of spinazie erbij. Jeetje ik kwijl nu al bijna!

En nu kwijl je al helemaal! Yummm!



- Na alles over eten is het tijd voor iets beters denk ik: sporten. Ikzelf ben niet echt een sportfanaat, maar voor beweging loop ik toch een paar keer in de week een rondje van minimaal een uur. Niet steeds dezelfde route. Of ga lekker het bos in. Wat ook leuk is, en misschien alleen een sport is voor op de camping, is batminton. Je kan er actief en serieus mee gaan maar een keer gezellig erbij lachen op z'n tijd is ook leuk. Of ga een lekker stukje fietsen met vriendinnen, je ouders of broers/zussen. Verzin maar wat! Want sport hoeft niet alleen voor het presteren zijn! Sport is ook voor de ontspanning.

- Kijk eens Disney films terug die je vroeger misschien wel duizend keer heb bekeken. Het gekke is dat je op latere leeftijd anders tegen die films aan kijkt. Tenminste dat heb ik. Maar toch blijf ik Disney films erg mooi vinden! Maakt niet uit hoe oud je bent hoor!



- Wat je ook tegen de verveling kan doen, is met jezelf bezig. En dan met make-up bijvoorbeeld. Maak je ogen eens op om te kijken of het leuk staat met behulp van Youtube fimpjes. Of lak je nagels in een leuke of verschillende kleuren met nailart. Wat je ook kan doen, is experimenteren met je haar! Probeer een leuke knot te maken of een vrolijke vlecht in je haar. Heb je krullen, stijl het eens of andersom: stijl haar gaan krullen. 

- Nu je toch de tip kreeg om je kamer en/of huis te gaan opruimen: maak zelf leuke decoratie voor in huis! Ofwel: DIY dingetjes maken! Ook daarbij moet je niet te moeilijk over nadenken. Een vaas kan je gauw opvrolijken met decoratie zand of steentjes en (neppe) bloemen of takken. Ook kan je Washi tape op bijvoorbeeld vazen of glazen plakken voor een vrolijk tintje. Als je op Google of Youtube DIY intikt, kom je echt heel veel leuke dingen tegen wat helemaal niet moeilijk is!

- Wat ook een leuke bezigheid is, is series gaan kijken. Dan ga ik je geen tips geven welke series je moet gaan kijken, want ik ben er niet zo fan van. Maar als je op internet zoekt, kan je veel vinden. Je kan je downloaden of gewoon online kijken.



- SMOOTHIES! Haha ja die zie je vaak op mijn blog voorbij komen, maar ook die komen gewoon uit ideeën wat ik lekker vind of wat mij lekker lijkt. Dat kan je zelf natuurlijk ook proberen en mee experimenteren.

- Wat ik destijds vaak heb gedaan, was mijn laptop eens opruimen! En nee daarmee bedoel ik niet dat ik hem in de kast heb gelegd, maar wat je erop hebt staan. Foto's sorteren en uitzoeken, delete die bijv. bewogen zijn of die je eigenlijk niet weer wilt tegenkomen. Als je vaak plaatjes hebt opgeslagen, zoek die ook eens uit, dat scheelt ook weer in geheugen van je laptop. Wat ik ook heb gedaan, was allemaal dingen van school nog verwijderd, aangezien ik al een poosje van school af ben ;) Nog een tip: als je foto's je dierbaar zijn, maak een bakc-up!! Kopieer ze naar een harde schijf of USB stick.

- Je kan ook gaan shoppen met vriendinnen of een leuk dagje uit gaan naar een pretpark, zwembad, een trein tour maken of naar een recreatieplas gaan. Lekker naar de mensen kijken en kijken of er nog iemand een blunder begaat met uitglijden of afzakkende zwemkleding ;)



- Bedenk wat jij zou gaan doen als jij meer dan 1 miljoen euro wint. Schrijf ze op en misschien kan je er wel een leuk verhaal van maken!

- Of organiseer als het mooi weer is/word een barbecue dat iedereen iets van vlees, salade, stokbrood of groenten mee neemt. Scheelt voor iedereen ook in de kosten. Een barbecue kan je ook combineren met een zwembad feestje en leuke water activiteiten.  Maar sloof je niet uit ;) (zie hieronder)




- Creatief bezig zijn. Probeer iets te tekenen of schilderen, ga foto's maken en bewerk ze. Probeer via Youtube Loom armbandjes en figuurtjes maken. Pimp je kleding of tas. Probeer gewoon iets wat je normaal niet zou doen, wie weet valt het juist mee en heb je een leuke bezigheid!




Eigenlijk zijn dit gewoon simpele tips die iedereen kan doen. Probeer er gewoon iets leuks van te maken en ga niet de hele dag op je kamer zitten achter je computer. Ga er gewoon lekker op uit of doe leuke dingen! Het is makkelijker dan je denkt om aan iets te beginnen. En natuurlijk hoef je niet elke dag actief bezig te zijn, een dagje bankhangen of uitslapen tot in de middag is ook niet verkeerd. Maar het zijn gewoon leuke tips waar iedereen wat mee kan! Heave fun!

Groetjesss!





1 opmerking:

Rebecca zei

Yep, series kijken! Vind ik heeeerlijk om een hele dag te doen haha

Een reactie posten