dinsdag 3 juni 2014

Een andere hobby

Heey!

Naast fotografie en Postcrossing, heb ik nog een kleine leuke hobby erbij. Namelijk naaien. Vaak maak ik leuke kussentjes en probeer ik ook wel eens iets nieuws uit en wie weet maak ik ooit mijn eigen tas. Maar dat lijkt mij nog erg lastig.



Ook heb ik kussens in huis een beetje opgeknapt. Gewoon omdat ik het leuk vind, je bent eventjes creatief bezig en het is goedkoper dan nieuwe kussens te kopen!

Hoe ik aan de stof kom voor de kussentjes? Ik gebruik oude kleding! Kleding wat wij zelf niet meer dragen, of dat ik bij de kringloop een leuk printje op een shirt zie staan of het shirt helemaal in een leuk printje, koop ik die en maak er wat leuks van! Zo word het ook nog goed gebruikt! Vond het wel creatief eigenlijk, maar dat hebben ook andere mensen tegen mij gezegd.

Bij deze een paar kussentjes die ik onlangs heb gemaakt:


Op dit schaapje ben ik wel trots! Heeft zeker veel tijd in gezeten! Ik heb hem gemaakt van een fleece deken die ik toch niet meer gebruik. Dus het schaapje is ook nog lekker zacht! De zwarte stof komt van een oud shirtje.



Deze leuke labels kan je kopen bij de Action. Ze hebben 3 verschillende labels in een pakje zitten. En dan weer 2 verschillende soorten pakjes. Dus erg leuk om te gebruiken!



Het kussentje links: 
Een soort uiltje gemaakt van een oud hemdje. Het strikje zat ook op het hemdje, maar dan op de plek ter hoogte van de borst. Dus ook weer hergebruikt. Het snaveltje komt van een hemdje.

Het kussentje rechts:

Een soort vosje met een witte bles op zijn hoofd, ook van het hemdje. De stof op zijn buikje in de vorm van een hartje komt van een onderbroek. (Ja wel een schone, maar die had ik te klein gekocht maar wou hem toch hebben om de print haha, maar nooit aangetrokken).

Natuurlijk hebben deze dieren kussentjes oogjes, die knopen heb ik in een zakje van plusminus 120 stuks bij de Action gekocht. Ook de vulling heb ik daar gekocht. Hopelijk houden ze dit assortiment met creatieve spulletjes en benodigdheden. Want ze hebben ook pakjes met lapjes stof! Binnenkort nog iets leuks van maken!

Verder heb ik weer inspiratie opgedaan dus hopelijk kan ik het in de praktijk uitvoeren! Wie weet! Maar natuurlijk post ik het hier dan ook :)

Groetjesss!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten