donderdag 5 juni 2014

Avocado plant part 2

Hallo!

Ja het is tijd voor een kleine update van de avocado plant! Ik heb hem afgelopen zaterdag, 31 mei, in een glas met water gelegd en laten weken. Zie de uitleg

En nu na 5 dagen, heb ik hem overgeplant. Ik las op internet 3 a 4 dagen, maar je moet even kijken of het donkerbruine velletje van de pit wat losser ging zitten. En dan kan je het velletje eraf pellen. En dat ging gisteren nog niet zo makkelijk, maar vandaag ging het beter. Dit kan je trouwens gewoon met je nagels pellen of heel voorzichtig met een mesje.

Daarna kan je de pit planten. Dit kan gewoon in potgrond trouwens. Je kan ervoor kiezen met wat mest, maar het ligt er maar net aan hoe dat gaat ruiken in huis. Als je de pit plant, moet het puntje van de pit naar boven en die moet een beetje boven het zand uit steken.

Vervolgens moet je hem natuurlijk elke dag even water geven en op een warme plaats neerzetten, maar niet midden in de zon. Ik zet hem de eerste paar dagen in de badkamer, want daar is het vochtig en daar hebben we vloerverwarming. Maar ik weet niet voor hoe lang hij daar staat, want met de mooie weersvoorspelling voor de aankomende dagen staat er geen vloerverwarming aan. Maar gewoon de pit in de gaten houden en om de dag wat water geven. 



Na ongeveer 2 weken zou de pit moeten gaan barsten en moet er een stengeltje uit komen en dan begint het plantje helemaal te groeien. Nou ik ben benieuwd! Word vervolgd!



1 opmerking:

Amy C zei

Kei leuk idee!

Een reactie posten