maandag 9 juni 2014

What if our pets can talk...

Hey!

Iedereen heeft het zich vast wel eens afgevraagd: Wat zouden onze huisdieren zeggen, als ze zou kunnen praten... Als klein kind heb je natuurlijk altijd al gewild dat je kon praten met de hond, of lekker kon kletsen met de kat. Maar op latere leeftijd vraag je je meer af: Wat zouden ze denken als jij tegen ze praat? Wat zullen ze denken als je hun aait of knuffelt. Wat zullen ze denken als je ze eten geeft. En wat voor stem zouden ze hebben als ze zouden kunnen praten. Ja het blijft toch een grappige gedachte vind ik!



Ja ik geef toe dat ik vaak tegen de katten hier praat. We hebben sinds 2 weken een kitten erbij en ah die komt vaak bij je kroelen en dan praat je er ook tegen haha. Ja voor sommige ook heel herkenbaar! Toen ik nog bij mijn moeder woonde, hadden we een hond thuis (ze is er nog steeds hoor! Alleen woont ze niet bij mij ;) ) En met haar kon ik ook altijd praten. Als je verdrietig was, kwam ze bij je zitten, keek ze je aan met haar mooie lichtbruine ogen en gaf ze je soms een lik of een natte neus tegen je wang. En dan zeggen mensen dat dieren geen gevoel of emoties hebben? Nouuuu wel degelijk!


Maar soms kan ik ook lekker kletsen tegen 1 van onze katten. Dan loop ik wat in huis rond omdat je iets kwijt bent, loop je 10x langs haar en steeds volgt ze je waar jij loopt. En dan blijf ik gewoon tegen haar praten en vragen of zij het gezien heeft wat ik zoek haha. Ja en dan vraag je je af: wat zouden ze denken? Zou ze denken: ''Kijk nou beter want het ligt gewoon dáár!'' Of: ''Hoe moet ik dat nou weten??'' *zucht*. Of wat onze oudste kat doet: gaat voor de la zitten waar het eten in ligt, blijft de la kopjes geven en spint... Lekker duidelijk gezegd, maar welke taal dan wel duidelijk is, is de lichaamstaal!




Zoals de afbeeldingen hierboven. Zo haal je toch wel veel lichaamstaal herkenmerken. Alleen sta ik bij de katten er een beetje van te kijken van de 3e van boven, I'm getting upset. Zo als die kat met het staartje zwiept, doen ze vaak als ze naar vogeltjes kijkt, of als we de oudste roepen als ze voor de la zit (zit te schooien). Maar verder zie je dat de staart bij katten een groot deel uitmaakt voor het lichaamstaal. Terwijl het bij honden weer heel anders is. Zo kan je ze toch nog beter snappen, zonder te weten wat ze zouden willen zeggen (als ze zouden kunnen praten)


En terwijl ik dit aan het typen ben, komt de kitten bij mij liggen en spinnen, laat op het toetsenbord van mijn laptop liggen, schreeuwen om aandacht zonder het echte te kunnen zeggen/schreeuwen. 


Maar toch blijf ik erover denken hoe het zou klinken als ze zouden kunnen praten zoals wij. Of willen we het juist niet weten? Haha en toch blijft het je bezig houden ;)



Groetjesss




 

2 opmerkingen:

Linda zei

Haha wat een leuk artikel dit! Dit vroeg ik mij ook altijd al af

Marleen zei

Dankje! Haha ja het houdt je soms wel bezig! :)

Een reactie posten