maandag 23 juni 2014

Relax, take it easy

Hey!

Nu ik de topic titel in tik, krijg ik meteen het liedje van Mika in mijn hoofd. Maar goed. Relaxen, ontspannen, klinkt vanzelfsprekend toch? Nou voor mij toch niet echt altijd. Ik heb net 5 drukke werkdagen achter de rug en nog ben ik druk in mijn hoofd met van alles en nog wat en geen idee waarom. Is dat je onderbewustzijn? (Dus vandaar dat ik de afgelopen dagen hier niet echt actief was ;)) Maar toch is ontspannen vaak erg fijn. Maar sommige mensen kunnen slecht ontspannen. Dus wat kan je dan het beste doen?

  

Ja niks doen... Is dat ontspannend? Voor de ene wel en voor de andere weer niet. Dus niet meteen het advies van Patrick Ster aannemen en eens kijken wat juist wel leuk is!



Tip 1: Drink een lekker kopje thee. Bijvoorbeeld kamille thee. Groene thee en rooibos thee bevatten bijvoorbeeld weinig tot geen cafeïne. Handig voor het slapen gaan.

Tip 2: Laat je lekker masseren. Als je een vriend hebt, kan hij bijvoorbeeld je rug of voeten masseren! Maar ook zelf kan je je voeten masseren als je er last van hebt. Gebruik bijvoorbeeld lavendel olie of kokos olie. (vergeet niet dat je dan gladde voeten hebt ;))

Tip 3: Muziek luisteren. Luister voor het slapen gaan je favoriete, maar rustige muziek. Of gewoon lekker op de bank naar muziek luisteren is ook vaak lekker ontspannend.

Tip 4: Lees een boek. Ikzelf ben niet echt een lezer, maar toch ben ik sinds kort weer begonnen met boeken lezen. En ja ik droom er zo in weg en vergeet alles om mij heen :)

Tip 5: Neem een douche of bad. Helaas heb ik dan geen bad thuis maar ik kan ook ontspannen onder de douche. Geef jezelf een lekkere scrub of smeer je in met bijvoorbeeld kokos olie.

Tip 6: Creatief bezig zijn. Ja voor mij is dit ook ontspannend. Ik ben dan niet goed in tekenen, maar iets schilderen vind ik altijd leuk om te doen! Ook andere DIY dingetjes maken of fotografie kan ontspannend zijn. Ook ben ik laatst begonnen met loom armbandjes maken en werkt ook wel ontspannend.

Tip 7: Een film of serie kijken. Dus pak gewoon een leuke film of serie, ga lekker op de bank of op bed liggen. Een zakje chips of popcorn op z'n tijd mag heus wel voor een keer en voorzie jezelf van drinken.

Tip 8: Erop uit gaan. Bijvoorbeeld naar het strand als je daar dichtbij woont. Dan kan je je voeten en benen meteen een lekkere zandscrub geven! Of ga lekker de stad in, lekker lunchen met vriendinnen of een ijsje eten.

Tip 9: Koken en bakken. Probeer zelf eens iets lekkers te bakken, bijvoorbeeld koekjes, een cake of cupcakes, want dat is niet zo moeilijk. En koken kan ook niet moeilijk zijn. Bijvoorbeeld pasta of een ovenschotel. Zouden je ouders ook leuk vinden! (indien van toepassing). Of experimenteer met smoothies en fruit!

Tip 10: Internetten! Ja wat vervelend, maar ik kan ook uren op internet rond kijken. Zoals op Ebay en bloggen natuurlijk! Ook doe ik graag blog inspiratie op en zoek leuke recepten uit. 

Nouja dit zijn gewoon 10 simpele, maar leuke tips die je ook kan doen als je je verveelt. Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips. Want het zijn gewoon leuke en makkelijke dingetjes wat voor iedereen geloof ik wel bereikbaar is :)

Groetjesss!




1 opmerking:

Een reactie posten